Trabzon’da K.T.Ü. Farabi Hastanesi’nin bahçesinde 20 yıldır hizmet veren Farabi Otel ve Restoran, üniversite rektörlüğünün aldığı karar sonucu kapatıldı. Bu karar, özellikle şehir dışından gelen hasta ve hasta yakınlarını mağdur etti. Günlük 600 TL gibi uygun bir ücretle konaklama hizmeti sunan otel, uzun yıllardır kalacak yer bulamayan kanser hastaları ve refakatçiler için bir çözüm sağlamaktaydı.
İYİ Parti Trabzon İl Başkanlığı’ndan Sert Tepki
Farabi Otel’in kapatılmasına ilişkin açıklama yapan İYİ Parti Trabzon İl Başkanlığı, alınan kararı eleştirdi. Parti yetkilileri, otelin kapatılmasıyla 25 çalışanın işsiz kaldığını ve kamu yararına hizmet veren bir tesisin ortadan kaldırıldığını belirtti. İYİ Parti, K.T.Ü. Rektörü Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı’ya, binanın okul yapmak amacıyla kapatıldığı yönündeki iddialar üzerine “O alanın okul yapılamayacağını bilmiyor musunuz? Kamu yararına çalışan bu tesisi rant uğruna mı kapattınız?” sorularını yöneltti.
Refakatçi Misafirhanesi İhtiyacı Artıyor
Trabzon, bölgedeki sağlık hizmetlerinin merkezi konumunda bulunuyor. Çevre illerden ve uzak ilçelerden gelen hasta ve yakınları için konaklama ciddi bir sorun teşkil ediyor. İYİ Parti, bu ihtiyacın karşılanması için bir refakatçi misafirhanesi yapılması gerektiğini vurguladı. Büyükşehir Belediyesi’ni göreve çağıran parti yetkilileri, kalıcı bir çözüm için adım atılması gerektiğini belirtti.
Çevre Yolu Planlamasında Modern Yaklaşım Eksikliği
Şehir planlaması konusuna da değinen İYİ Parti yetkilileri, Trabzon’da yapılması planlanan çevre yolunun mevcut ihtiyaçları karşılamaktan uzak olduğunu ifade etti. Partiden yapılan açıklamada, Trabzon’un nüfusunun 10 yıl içinde 1,5 milyona ulaşma ihtimaline dikkat çekilerek, çevre yolunun yalnızca trafik sorununu çözmek amacıyla değil, modern bir kent vizyonuyla ele alınması gerektiği belirtildi. “Kısa, orta ve uzun vadeli planlamalar yapılmalı, bu planlara bağlı kalınarak şehir geleceğe taşınmalıdır” denildi.
Trabzon’un Geleceği için Uzun Vadeli Planlar Şart
Trabzon’un gelecekte yaşanabilir bir şehir olması için, sadece bugünü değil, 50-100 yıl sonrası düşünülerek adımlar atılması gerektiği ifade edildi. Özellikle çevre yolunun mimari tasarımı, bağlantı yolları ve yeni yerleşim alanlarıyla entegre bir şekilde planlanmasının önemine vurgu yapıldı.