Trabzon’da proje okullarına yapılan öğretmen ve yönetici atamaları tartışma yarattı. Türk Eğitim-Sen Trabzon Şubesi, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelerek sert bir açıklamada bulundu. Sendika Başkanı Coşkun Dilber, yapılan atamalarda liyakat ve kariyer ilkelerinin göz ardı edildiğini vurguladı.

📌 “Türk Yüzyılı’nı inşa edecek gençlerimizi yetiştiren proje okulları, adeta ‘kafama göre yönetici atarım’ anlayışıyla yönetiliyor” diyen Dilber, keyfi uygulamaların eğitimde güven bunalımına neden olduğuna dikkat çekti.

Proje Okullarında Ciddi Dengesizlik: 33 Müdürden 31’i Aynı Sendikadan!

Atama sonuçlarına göre, Trabzon’daki proje okullarında görev yapan 33 okul müdürünün üye olduğu, diğer sendikaların ise yalnızca 2 yönetici ile temsil edildiği açıklandı. Müdür yardımcıları tarafında ise 125’inin aynı sendikadan olduğu, diğer sendikaların sayısının ise 17 olması ve çarpıcı fark göze çarptı.

Bu durum, eğitim camiasında "Neyin projesinin peşindesiniz?" sorusunu gündeme getirdi.

Türk Eğitim-Sen: “Bu Sistem Öğretmenleri ve Yöneticileri İtibarsızlaştırıyor”

Sendika Başkanı Coşkun Dilber açıklamasında şunları kaydetti:

“Yönetici ve öğretmen atamalarında açık kriterler olmayınca, neden bir öğretmenin görevlendirildiği veya görevlendirilmediği tamamen belirsiz kalıyor. Bu da atanan öğretmenleri ve yöneticileri, istemeden de olsa itibarsızlaştırıyor.”

Dilber, bu sistemin yalnızca çalışanların moralini değil, aynı zamanda öğrencilerin eğitim kalitesini de olumsuz etkilediğini belirtti.

Öğrencilerin Geleceği Riski Altında! YKS Öncesi Motivasyon Bozuldu

Üniversite sınavlarına hazırlanan öğrencilerin son derece kritik bir dönemde olduklarını hatırlatan Dilber, bu kaotik atama süreçlerinin motivasyon kaybına yol açtığını ve eğitim sürecini baltaladığını vurguladı.

“Üç ay sonra öğrencilerimiz YKS gibi hayatlarını etkileyecek bir sınava girecek. Bu dönemde öğretmenlerin görev süresinin keyfi olarak uzatılmaması, çocuklarımızın psikolojisini doğrudan etkiliyor.”

Sendikadan Atama Sistemi İçin Çözüm Önerisi

Dilber, proje okullarına öğretmen ve yönetici atamalarında objektif, kariyer ve liyakat odaklı bir sınav sistemi getirilmesi gerektiğini savundu. Ayrıca, bu okulların yöneticilerinin de MEB Yönetici Atama Yönetmeliği çerçevesinde belirlenmesi gerektiğini ifade etti.

Doha’da Trabzon Rüzgarı: 350 Katarlı Yatırımcıya Yeni Davet Doha’da Trabzon Rüzgarı: 350 Katarlı Yatırımcıya Yeni Davet

Hukuki Süreç Başlatıldı! Savcılığa Suç Duyurusu

Türk Eğitim-Sen Trabzon Şubesi, atama sürecinde mağdur olduklarını düşünen öğretmen ve yöneticiler için hukuki destek vereceğini ve ilgili yöneticiler hakkında görevi kötüye kullanmaktan suç duyurusunda bulunacaklarını açıkladı.

“Bu sistem atananın kim olduğuna bakmaksızın yanlıştır! Türk Eğitim-Sen olarak bu haksız süreci reddediyor, mücadelemizi sürdüreceğimizi ilan ediyoruz.”