Trabzon Haber

Proje Okulu Atamaları için Keyfiyet Tepkisi! Eğitim-Sen'den Açıklama

Eğitim Sen, 2025 proje okulu atamalarında liyakat ilkesinin yok sayıldığını belirterek MEB’i sert bir dille eleştirdi. Hukuki sürecin takipçisi olacaklar.

Trabzon Eğitim Sen Şube Başkanı Muhammet İkinci, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2025 yılı proje okullarına öğretmen atama sonuçlarına sert tepki gösterdi. İkinci’nin yaptığı açıklamada, atamaların "şeffaflıktan uzak ve liyakatsiz" bir anlayışla gerçekleştirildiği ifade edildi.

Açıklamada, bu yıl yapılan öğretmen ve yönetici görevlendirmelerinin, yine herhangi bir objektif kritere dayanmadan, siyasi ve idari takdirle yapıldığına dikkat çekildi. “Eğitim kurumları iktidarın arka bahçesi değildir” vurgusuyla yayımlanan açıklama, eğitim camiasında büyük yankı uyandırdı.

“Siyasi Sadakat, Mesleki Liyakatin Yerine Geçti”

Eğitim Sen Trabzon Şube Başkanı İkinci, proje okullarına yapılan atamaların yıllardır sürdüğü gibi bu yıl da siyasi sadakat temelli gerçekleştiğini ve mesleki liyakat ilkesinin tamamen göz ardı edildiğini söyledi.

“Yüzlerce deneyimli eğitimci, hiçbir gerekçe gösterilmeden dışlandı. Bu sadece kişisel değil, kurumsal mağduriyettir” diyen İkinci, liyakatin yerine getirilmeyen bu uygulamaların kamu vicdanını derinden yaraladığını belirtti.

Liyakat Yerine Keyfilik: Eğitimde Eşitsizlik Derinleşiyor

Eğitim Sen’e göre; kıdem, hizmet süresi, akademik başarı ve performans gibi nesnel kriterlerin hiçbirinin dikkate alınmaması, sürecin tamamen keyfi yürütüldüğünü gözler önüne seriyor.

Açıklamada şu ifadeler yer aldı:

“Proje okullarına atama süreci, denetime kapalı mülakatlarla yandaş sendikalara yakın isimlerin seçildiği bir kadrolaşma aracı haline gelmiştir. Eğitimde bilim, eşitlik ve adalet ilkeleri yok sayılmıştır.”

 “Eğitimi Siyasallaştıran Bu Sisteme Seyirci Kalmayacağız!”

Eğitim Sen, proje okullarının hangi kriterlerle belirlendiğinin dahi açıklanmadığını, atama yetkisinin yalnızca Milli Eğitim Bakanı’na bırakılmasının ise adaletsizliği büyüttüğünü vurguladı.

Açıklamada şu öneriler sıralandı:

  • Proje okulu statüsünün belirlenmesi için bağımsız, liyakat temelli komisyonlar kurulmalı.

  • Atamalar şeffaf, ölçülebilir ve denetlenebilir kriterlere bağlanmalı.

  • Bakanlık yetkisi sınırlandırılmalı, tek kişinin takdirine dayalı sistem kaldırılmalı.

  • Proje okullarına yapılan atamalar genel tayin sistemine entegre edilmeli.

Eğitim Emekçilerine Çağrı: “Birlikte Mücadele Edelim”

Eğitim Sen, açıklamanın sonunda tüm eğitim çalışanlarını bu “adaletsizliğe karşı ses çıkarmaya ve ortak mücadeleye” çağırdı. Hukuki sürecin sonuna kadar takip edileceği belirtilirken, kamuoyunun bu konuda bilgilendirileceği ifade edildi.